LOGO STRONG

Talkshow STRONG – Jouw recht centraal: Supporting The Rights of New Generations

Talkshow met jou! Maandag 15 november in de week tegen kindermishandeling 15 – 21 november en de dag van de rechten van het kind (20 november) vanaf 15:00 uur. Jullie staan centraal en jullie belang staat voorop. Speciaal voor jou deze talkshow dus maar ook voor volwassenen! Kom naar de studio of kijk online of op Salto mee. Geen blaming of shaming: wat is kindermishandeling?

Volwassenen mogen aansluiten en luisteren. Met elkaar gaan we kijken wat zich afspeelt met betrekking tot het fenomeen kindermishandeling. Wat is kindermishandeling, wat kun je doen? De kern van deze talkshow is dat jij of iemand in je omgeving bewust wordt van wat je meemaakt of hebt meegemaakt, om zo je leven lichter te maken.

Want daar heb je recht op, conform het Internationale Verdrag Inzake de Rechten van het kind – IVRK.

Groot Europees onderzoek onder 16 jarigen heeft aangetoont dat 19% van de Nederlandse kinderen weinig of niets weet van deze kinderrechten. Dit houdt ook in dat volwassenen hun rechten niet kunnen bewaken omdat zij zelf ook niets weten over deze rechten. Daar gaan we samen wat aan doen!

Stichting STERK is met STRONG te gast bij IBTV (ism Productiehuis Cultopia) in het ROC TOP Amsterdam Plus.

Talkshow STRONG @The 5TH

In de week tegen kindermishandeling (15 – 21 november) en de internationale dag van de rechten van het kind (20 november). De week is een maatschappelijke oproep om elke vorm van kindermishandeling te voorkomen of te stoppen. Wij vinden het belangrijk dat kinderrechten meer aandacht krijgen in het onderwijs, vooral bij studenten die later in hun werk met kinderen en ouders een sleutelpositie innemen bij het signaleren en melden van misstanden. Het project STRONG wordt daarom jaarlijks georganiseerd door stichting STERK (Stichting Estafettemars voor de Rechten van het Kind).